Roheministril on kõik lubatud? Austraalia-reisil valati maha 80 tonni naftat

Artikli kuulamine on saadaval MINU TELEGRAM tellijatele

15. august 2023 kell 16:52



Saksamaa rohepesuministril ehk roheliste erakonnast pärit välisministril Annalena Baerbockil juhtus „rohelistele tüüpiline“ intsident, kui olles reisil Abu Dhabist Austraaliasse, pidi tema lennuk mehaanilise probleemi tõttu ohutuse huvides peatselt pärast õhku tõusmist tagasi pöörduma. Aga selleks, et Abu Dhabis turvaliselt maanduda, tuli esmalt lennukist kütus välja lasta. Airbusi kütuseks kasutati pikal marsruudil 110 tonni naftat. Sellest 80 tonni tuli aga välja laadida.

 

Roheministrit transportiv lennuk tõusis õhku maksimaalse stardimassiga 271 tonni. Maandumiseks pidi see kaaluma alla 190 tonni, seega valati 80 tonni kütust lihtsalt maha.

 

Välisminster ise juhtunut ei kommenteeri

Baerbock ise esialgu juhtunut avalikult kommenteerida ei soovinud. Siiski eeldati, et ta tahab reisi jätkata. Algselt tahtis välisminister teisipäeva õhtul Austraalia pealinnast Canberrast Sydneysse edasi lennata. Edasilend Uus-Meremaale oli planeeritud kohaliku aja järgi neljapäeva hommikuks. Neljapäeva õhtul peaks ta edasi sõitma Fidžile. Baerbock siirdus pühapäeval nädalasele reisile Vaikse ookeani piirkonda.

Lennukitega mööda ilma olematu kliimaohu eest maailma päästma kimaval ministril tuleb tihti tee peal ette erinevaid sekeldusi. Alles mais jäi välisminister Katari kinni lennuki rattavea tõttu ning pidi tahtmatult pikendama oma reisi Pärsia lahe piirkonnas. Nüüd peab Annalena Baerbock tühistama oma nädalase reisi Austraaliasse, Uus-Meremaale ja Fidžile.

 

Tsirkus jätkub: pärast teist lennukiriket katkestas Baerbock reisi 

Esmaspäeval oli Baerbock püüdnud 24 tunni jooksul kaks korda tulutult Austraaliasse pääseda lennuvalmis Airbusiga. Siis tahtis ta liinilennule üle minna – kuni teatas reisi üllatavast lõpust.

“Kontrollisime ja planeerisime kõik detailselt, kuid kahjuks ei olnud enam võimalik Vaikse ookeani reisi planeeritud reisijaamu pärast stardivalmis lennuki riket veel olemasolevate võimalustega logistiliselt läbi viia,” ütles föderaalliidu pressiesindaja teisipäeva hommikul.

Baerbock kirjutas veebiplatvormil X, endise nimega Twitter: “Oleme proovinud kõike: kahjuks on logistiliselt võimatu jätkata minu Indo-Vaikse ookeaniala reisi purunenud lennuki tõttu. See on rohkem kui tüütu.”

Tehniline defekt maandumisklappides on põhjus, miks A340-300 lennuk ei saavutanud kiiresti kõrgust ja kiirust pärast starti kohaliku aja järgi kell 1.00 öösel. Sama probleem oli ilmnenud ka eelmisel õhtul ning pardakapten teatas teist korda halvast uudisest.

 

Lennukapten tunnistab: “Kunagi enne pole seda juhtunud”

„Kui vaatate monitore, tunnete ära samasuguse probleemi nagu eile. Me lihtsalt tiirleme ühe koha peal. Kahjuks kordus meiega sama probleem mis eile. Midagi sellist pole lennuvalmis lennukiga tema ametis veel kunagi juhtunud.”

Mis see kokkuvõttes tähendab? Kas vanajumal ise või meie reaalsuse metaskripti kirjutajad mängivad kliimavõitlejale vingerpussi? Või tähendab see seda, et Euroopa süda ja üks EL algatajariike Saksamaa on lõplikult alistunud, kui ta ei suuda enam lennukeidki korralikult parandada. Jutt ei käi ju mõnest Venemaa TU-tüüpi lennukist või pisikesest Air Balticust.

 

Allikad: focus.de 1, focus.de 2

 

Toimetas Hando Tõnumaa



Kommentaarid

Kommentaare lugeda ja kommenteerida saavad vaid Minu Telegrami tellinud kasutajad. Tellimuse esitamiseks kliki siia või logi sisse siit.

Päevapilt