8. juuli 2013 kell 12:01
Soomes jätavad tööandjad vabasid töökohti täitmata
Soomes on tööandjad muutunud sedavõrd ettevaatlikuks, et vabanenud töökohad jäetakse teadlikult uute töötajatega mõneks ajaks täitmata. Selline trend kujunes välja viimase masu aegu, kuid jätkub endiselt ka majandussurutisest väljumise järel.
Samal ajal on turul väga palju tööpakkumisi näiteks sotsiaal-, tervishoiu- ja teenindusvaldkonnas, millele ei leita vastavas mahus huvi potentsiaalse tööjõu poolelt. Link.
Inetus on heaoluühiskonna uus elatustasemehaigus
Läänemaade heaoluühiskond on jõudnud seisu, kus tavaline inimene veedab peegli ees ennast uurides aina rohkem aega, tundes end aina ebakindlamalt “tänu“ meedia ja reklaamide väljapakutavatele iluideaalidele ning ilukirurgiat turustatakse lubadusega “muuta inimese välimus normaalseks“ – nii väidab kultuuriantropoloog Taina Kinnunen.
Kui inimesed on alati ajanud ilusat väljanägemist taga, siis viimastel aastatel on inetusest, vanadusest ja lihavusest saanud lääne heaoluühiskonna uued elutasemehaigused. Elame kollektiivse enesevihkamise ajastul, kus inimese väljanägemine on muutunud meditsiinivaldkonna küsimuseks ja rahulolematus oma keha suhtes krooniliseks. Link.
Soomlane ostab keskkonnasõbralikku teiste arvamuse pärast
Soomlastest ainult 16% ostab tihti keskkonnasõbralikke tooteid, kuid koguni 64% ostab neid aeg-ajalt.
Soomlased toovad peamisteks põhjusteks keskkonnasõbralike toodete eelistamisel selle, et nii on õige teha (93%) ja peaaegu sama oluline on argument, et roheline tarbimine annab eeskuju ning alles kolmandal kohal on tegelik võimalik keskkonnamõju. Lisades siia neljanda argumendi, et pere või sõprade meelest on keskkonnasõbralikkus hea asi, võib järeldada, et soomlaste rohetarbimise tegelik peapõhjus on sotsiaalne, mitte ökoloogiline. Link.
Kas teate kedagi, kes teab kedagi, kes veel … smsib?
Tekstimine on Põhja-Euroopas langustrendis. Selgelt on vähenenud smsimine Rootsis, Taanis ja Leedus; Eestis on märgata tagasihoidlikku langust ning tõus jätkub ainult Soomes ja Islandil. Samal ajal kasvab kõnede kestus ja telefoni kaudu interneti kasutamine. Link.
Sotsiaalmeediatorm restorani veeklaasis
Soome kokandusguru Hans Välimäki sattus oma restoraniga Midhill sotsiaalmeedias korraliku tormi kätte, mis sündis samas restoranis kraanivee eest küsitud hinnast. Küsimus oli eelkõige selles, et kui kliendid sotsiaalmeedias hakkasid kommenteerima, et kraanivee eest restoranis ikka eraldi raha küsima ei peaks, siis hakkas restoran sellise seisukohaga väljatulnute juttu sealsamas sotsiaalmeedias ka Hans Välimäki enda sekkudes klientidele “suhu tagasi ajama”. See aga tekitas muidu suhteliselt ebaolulisest seigast lausa sellise mõttevahetuse, mille restoran pidas vajalikuks oma Facebooki saidilt kõrvaldada. No siis alles avalikkus ärkas… Link.
Toimetas Ain Hinsberg
Foto: Helsingi (Shutterstock)
Kommentaarid
Kommentaare lugeda ja kommenteerida saavad vaid Minu Telegrami tellinud kasutajad. Tellimuse esitamiseks kliki siia või logi sisse siit.