Briti ajakirjanik: Raha peaks olema meediaäris lisaväärtus, mitte eesmärk

Artikli kuulamine on saadaval MINU TELEGRAM tellijatele

18. november 2017 kell 17:33



India juurtega Briti ajakirjanik Satish Kumar rääkis mõni aasta tagasi antud intervjuus meedia tundlikkusest, infovahetuse põhiväärtustest ja sellest, miks praegu on õige aeg nihutada ajakirjanduses ilmuva sisu piire.

 

Pikka aega on diskuteeritud teemal, kas peavoolumeedia saaks olla sama uuenduslik ja süvitsiminev (olles samas ka finantsiliselt säästev), nagu seda üritavad tänapäeval olla mitmed ehedate ideede foorumid, selle asemel, et toituda sensatsioonidest ja negatiivsusest ning ajada taga vaid kasumit.

Suurbritannia üks pikema toimetajakarjääriga ajakirjanikke Satish Kumar arvab, et saab. Tähistades 40 aastat ajakirja Resurgence & The Ecologist toimetajana, ütleb Kumar Positive Newsile: “Meedia peaks olema avatud foorum vabale diskussioonile, debatile, dialoogile ja kommenteerimisele – see on Resurgence’i siht. Me soovime olla radikaalsed, me ei soovi käivet lihtsalt käibe pärast. Ma tahan, et inimesed, kes seda ajakirja loevad, oleksid huvitatud ka süvitsiminemisest nendesse ideedesse, mida me kajastame.“

Kumar ütleb, et enamik meediast on müügiäri, mitte infovahetuse äri. Raha peaks olema selles valdkonnas lisaväärtus, mitte peamine eesmärk. “Kui tahad raha teenida, siis tuleb poodi pidada või midagi toota. Loomulikult tuleb kindlustada, et sa ei kaota raha oma ajakirjandustegevusega, et inimesed oleksid huvitatud, et nad oleksid toeks läbi igasuguste aegade. Kuid see ei peaks olema peamine eesmärk. Resurgence ei ole mitte kunagi olnud võlgades,“ toonitab ta.

Resurgence alustas tegevust 1966. aastal, selle asutaja oli tuntud rahukampaaniates osaleja John Papworth. Väljaande keskkonnateemadele keskenduv tütarajakiri The Ecologist nägi ilmavalgust neli aastat hiljem ning aastal 2012 nad ühinesid.

Kogu ettevõtmine rajaneb annetustel, lugejad katavad 80% kuludest ning rahastajad (nagu näiteks endine Ecologisti toimetaja Zac Goldsmith) ülejäänud 20%. Kumar usub, et kogu meedia peaks toimima samamoodi – annetuspõhiselt –, nagu teeb seda ka Positive News.

Kumar on ühtlasi ka selle poolt, et meedias kasutataks “mitte-vägivaldset keelt“ ning Resurgence on alati käinud just seda teed. “See tähendab – ma ei väida, et ainult minul on õigus ja kellelgi teisel mitte. See oleks vägivaldne. Peavoolumeedia kritiseerib kõiki ja istub ise kohtuniku toolil. See on vägivaldne. Meie ajakiri vahendab lihtsalt infot ja väljendab seda, kuidas meie ise või meie autorid asjadest arvavad.“

Kumar lisab, et nad proovivad ideesid avastada positiivse keele ja sõnavara kaudu: “Me soovime tõsta inimeste enesekindlust, julgustada neid tegema midagi, mis oleks hea ühiskonnale ja Maale. Enamik meediast on lihtsalt huvitatud reklaamiklientide rahulolust. Näiteks moeajakirjad – nad on huvitatud vaid müügist. Nad muutuvad müügijanuliseks ja see on ka omamoodi vägivaldne.“

Kumari jätkuv eesmärk on oma ajakirjaga ühiskondliku ja keskkondliku teadlikkuse suurendamine. Ja see tasub ära, ütleb ta, sest ühiskond on muutumas. “Ma ütleks, et viimase kümne aasta jooksul on inimeste teadvuses toimunud nihe, inimesed on saanud aru, et materialism ei anna neile midagi juurde,“ ütleb ta. “Ma räägin tudengitega ja nad ütlevad mulle, et neil on kõik olemas, kuid endiselt tunnevad nad enda sees vaakumit. Nad otsivad paremat suhet looduse ja kogukondadega. Ma ei usu, et oleme juba kohale jõudnud, kuid ei või iial teada, millal suur muutus uksele koputab.“

 

Allikas: Positive News

Resurgence & The Ecologist Facebookis.

Artikkel ilmus algselt juulis 2013.

Foto: philipcarrgomm.wordpress.com

 

Toimetas Meeli Seermaa

 



Kommentaarid

Kommentaare lugeda ja kommenteerida saavad vaid Minu Telegrami tellinud kasutajad. Tellimuse esitamiseks kliki siia või logi sisse siit.

Päevapilt