27. veebruar 2013 kell 14:55
Värskest uuringust selgus, et tarbijaid, kes on nõus maksma mahetoidu eest üle 10% kallimat hinda, on vaid kümnendik. Koguni 45% ei ole nõus mahetoidu eest maksma sentigi kõrgemat hinda võrreldes tavatoodetega. Kuni 10% kallimalt on nõus ostma 42% tarbijaist ja sellest veel kallimalt 11% ostjatest, selgus põllumajandusministeeriumi tellitud TNS Emori uuringust.
Olulisi muutusi selles osas eelmisel aastal võrreldes 2011. aastaga pole toimunud. Mahetoodete tarbimise marginaalsust kinnitab ka fakt, et mahetoodete osakaal jaekäibest moodustab 0,5%.
Kui ligi 90% vastanutest ütles, et on mahetoote eest nõus maksma kuni 10% kallimat hinda, siis turu ülevaatest selgus, et mahetooted on tavatoodetest tihti kordades kallimad. Näiteks maheleib on tavaleivast ligi kolm korda kallim, mahejahu 2-3 korda, mahekartul 2,5 korda, õunamahl 4 korda ja munad 2 korda kallimad. Veidi soodsamalt saab kätte piimatooteid. Mahepiim ja mahejogurt on tavatoodetest kallimad ligi 30%.
Kes mahetoitu üldse ei osta, põhjendavad seda kõrge hinnaga (45%), mittevajalikkusega (29%) või väidavad, et kasvatavad ise (24%). Enim ostetakse mahetoodetena mett, kartulit, köögivilju, marju, piimatooteid, mune, liha ja leiba-saia.
Allikas: ERR
Toimetas Mariann Joonas
Kommentaarid
Kommentaare lugeda ja kommenteerida saavad vaid Minu Telegrami tellinud kasutajad. Tellimuse esitamiseks kliki siia või logi sisse siit.