Filmide “Samasara” ja “Baraka” esiisa, kultusfilm “Koyaanisqatsi” aprilli lõpus Tallinnas!

Artikli kuulamine on saadaval MINU TELEGRAM tellijatele

19. aprill 2018 kell 21:09



1982. aastal valmis kuue aasta pikkuse töö järel režissöör Godfrey Reggio debüüt – eksperimentaalne film “Koyaanisqatsi”, mis on väga aktuaalne tänagi, sest jutustab sellest, kuidas linnastumine ja inimtegevus on meie planeedi tasakaalust välja viinud. 25. ja 26. aprillil toimub Tallinna kinos Artis kinokontsert, kus kohtuvad legendaarne Ameerika film ja Belgia päritolu post-rock kvartett We Stood Like Kings. Projekti raames on ansambel loonud uue filmimuusika dokumentaalfilmile “Koyaanisqatsi”, mida esitatakse kinosaalis samaaegselt linastuva filmiga.

 

“Koyaanisqatsi” on mõtisklev ja prohvetlik vaatefilm, mis on esiisa Ron Fricke edukatele dokumentaalfilmidele “Baraka” ja “Samsara”. Koos annavad need filmid edasi ühtset sõnumit – elu Maal on tasakaalust välja nihkunud. Film on dialoogitu ja algab looduse tasakaalu, rahu ja majesteetliku ilu näitamisega, millele hakkavad peagi vastanduma inimühiskonna poolt loodud tehismaastike väljad. See on poeem inimeste masinastumisest ja tuimast voolamisest loodusliku katastroofi poole.

Filmile uue muusika loonud kollektiiv We Stood Like Kings sai alguse 2011. aastal ning ansambel kirjutab ja esitab eksklusiivselt omaloomingulist filmimuusikat 20. sajandi kinoklassikale. Oma eelmiste projektidega “BERLIIN 1927” ja “USSR 1926” on viimase viie aasta jooksul antud Euroopas enam kui 200 kontserti ning oma kolmanda albumi “USA 1982” üle-euroopalise esitlustuuri raames antakse kaks kontserti ka Tallinnas. Ambitsioonist nende uue projekti puhul puudu ei tule, kuna kinoklassika, millele alternatiivne muusika luuakse on suuresti tuntud just Philip Glass’i loodud suurepärase filmimuusika poolest.

“Koyaanisqatsi” on kineomatograafiline kogemus tänapäeva maailmast, mis näitab nii tehnologiseeritud maastike korduvust ja kandilisust kui ka nende mustrite teatud poeetilisust, mistõttu on võimalik filmi tõlgendada ka hoopis hümnina tehnoloogiale,” sõnas Kino Artis programmijuht Inga Eelmäe. “Kuigi filmi põhisõnumiks jääb, et inimesed on ümbritsevat keskkonda tundmatuseni muutes läinud katastroofiliselt kaugele, siis ei saa eitada ka selle monstrumliku maailma teatud võlu”.

“Meie eesmärk on anda uus hingus ja võimalus läheneda filmile, mis on meile väga südamelähedane ja mis on mõjutanud suurt hulka režissööre,” ütles ansambli pianist Judith Hoorans. “Me ei proovi Philip Glass’i asendada, vaid anname oma elava muusikaga edasi neid emotsioone, mida filmi kütkestavad visuaalid meis tekitavad.”

Ameerika kultusdokumentaal on oma nime saanud indiaani keelest, tähendades tasakaaluta elu. Vaataja paisatakse maailma, mida iseloomustab linnastunud inimkonna ja vaba looduse vastasseis. Apokalüptilise mõjuga kaadrid võimsatest loodusjõududest vahetuvad meie slime ees monumentaalsete ehitiste, tehnoloogia ja inimmassidega. Film on loodud ilma dialoogi ja jutustuseta, mis annab selle visuaalidele erakordselt suure mõju. “Koyaanisqatsi” on esimene film Qatsi triloogiast, kuhu kuuluvad veel “Powaqqatsi” ja “Naqoyqatsi”.

Ko.yaa.nis.qatsi – (Hopi indiaanlaste keelest) . 1. Pöörane elu. 2. Elu läbi kannatuste. 3. Laostuv elu. 4. Tasakaaluta elu. 5. Olek, mis nõuab elustiili muutust.

Vaata ka filmi treilerit:

 

Kinokontserdi info: Artis

Vaata ka: ansambli We Stood Like Kings koduleht, filmi “Koyaanisqatsi” IMDB, Filmiveeb

Foto: kaader filmist “Koyaanisqatsi”

 

Toimetas Mariann Joonas



Kommentaarid

Kommentaare lugeda ja kommenteerida saavad vaid Minu Telegrami tellinud kasutajad. Tellimuse esitamiseks kliki siia või logi sisse siit.

Päevapilt