Kas sina tead, kuidas, mida ja miks sa millestki mõtled ning kuidas ja miks just nõnda mõtlevad teised? Õpetlane, sõltumatu uurija ja teadustoimetaja Ivar Tröner on juba aasta aega õpetanud soovijaid süsteemselt mõtlema. Sel reedel, 17. augustil on Tallinna Tehnikakõrgkoolis kavas ette võtta koolituse 10. moodul ning seminari 1-aastase juubeli puhul saab tähelepanu eriteema: väärtused, hoiakud ja elumaailma muutused Eestis.
Seekordse koolituse eesmärk on analüüsida, kuidas ühiskondlikud muutused, väärtused ja hoiakud peegelduvad Eesti ühiskonna kontekstis inimestes kujunenud mõttemallides. “Kasutan ühiskonnas toimuvate väärtuste protsesside selgitamiseks sotsioloogilisi -ja sotsiaalpsühholoogilisi mõisteid, teooriad ning iseloomustan nii ühiskonna- kui ka indiviidi tasandil asetleidvaid protsesse. Võtan lähema vaatluse alla olulisemad empiirilised uuringud ja analüüsid, mis vastaval teemal on tehtud. Uurime mehhanisme, klassikalisi ühiskonna teooria käsitlusi, kuidas indiviidide tasandil toimunud nihked mõjutavad ühiskonda. Info on oluline juhtidele, teistele huvilistele, keda huvitavad tõenduspõhised uuringud ja tulemused,” tutvustab Tröner eesootavat.
Loengu olulisemad teemad:
Väärtuste muutused Eestis. Kõneleme, mis on Euroopa sotsiaaluuring (ESS), maailma väärtuste uuring (WVS) ja Euroopa väärtuste uuring (EVS).
Mis on väärtused?
Mis on voorused (Aristoteles, Platon jne) ?
Miks me vajame väärtusi?
Väärtuste ning hoiakute uurimise metoodika Euroopa ja Euroopa sotsiaaluuringus. Eesti on osalenud maailma ja/või Euroopa väärtuste uuringus viiel korral (1990, 1996, 1999, 2008 ja 2011) ja Euroopa sotsiaaluuringus seitsmel korral (2004, 2006, 2008, 2010,2012, 2014 ja 2016).
Nõukogude aja jäljed väärtushinnangutes periood: 1990. aasta kuni 2016. aastani.
Töö- ja kasvatusväärtuste analüüs ja tulemused.
Millised on Eestis elavate inimeste väärtushinnangud ja kuidas need on viimase kümnendi jooksul muutunud?
Laps, lapsevanem Eesti koolikeskkond lapsevanema subjektiivse hinnangu peeglis. (2014 -2016).
Lapsevanema seotus lastega (2014- 2016).
Milline oli sotsiaalse usalduse dünaamika ja edukus tööelus?
Koolitusprogramm on mõeldud just sulle, kui:
Sul on vähe aega, kiire elu- ja töötempo, mis ei võimalda sul süstemaatiliselt lugeda maailma kultuuri- ja mõtteloo võtmetekste;
soovid professionaalsemaid teadmisi erinevate mõtlemissüsteemide kohta ning mõista paremini erinevate kultuuride mõtlemis- ja käitumiskoode;
sul on suurem soov tuua sisulist tähendust ja mõttekust nii iseenda kui oma meeskonna töösse.
Lähenemine on temaatiline, mitte kronoloogiline, st võtmetekste, arutluste teemasid ning mõtlejaid ja mõttesüsteeme mõistetakse vabana nn koolkondlikest tõlgendusdogmadest ja uskumuste süsteemidest ning neid konkreetsetesse ajaraami väärtustesse surumata.
Koolituse eesmärk ja tulem osalejale:
Oskusteave ajasäästlikul ning süstemaatilisel kujul.
Ülevaade lääne kultuuriruumi võtmetekstidest, mõtlejatest ja mõttesüsteemidest.
Süstemaatilise kriitilise analüüsi ja mõtlemisoskuse tõus.
Oskus paremini tunnetada nii enda kui teiste inimeste maailmataju ja skeeme.
Suurem valmidus mõelda iseseisvalt; paremini mõista, kuidas teised mõtlevad.
Kommentaarid
Kommentaare lugeda ja kommenteerida saavad vaid Minu Telegrami tellinud kasutajad. Tellimuse esitamiseks kliki siia või logi sisse siit.