Kas kliimamuutuse pettuse ettekäändel muutub autoomamine luksuseks?

Artikli kuulamine on saadaval MINU TELEGRAM tellijatele

29. juuni 2021 kell 11:29



Foto: ekraanikuva + Canva

Hiljuti jõudis Eesti meediasse informatsioon, et isiklik sõiduauto on teel luksuskaubaks, mida saab endale lubada oluliselt vähem inimesi kui seni. Väidetavalt on selle peamiseks põhjuseks inimese põhjustatud globaalne soojenemine, mille pidurdamiseks on vaja minna üle elektriautode peale, aga kuna ka elektriautode tootmine on keskkonnale kahjulik, muutub auto omamine luksuseks nagu ta seda oli eelmise sajandi keskel.

 

Möödunud aastal pidas Saksamaa poliitik Thomas Ehrhorn Grüne (AfD) Bundestagis iroonilise kõne “mis juhtub siis, kui rohelised saavad võimule”:

“Te võite siis ju kõik tänavale joosta ja midagi mõttetut karjuda nagu näiteks: Meie oleme rahvas, meie oleme rahvas, aga meie oleme riik ja meie käes on võim.

Ja kui te vabatahtlikult autoga sõitmisest loobuda ei taha, siis hakkame meie, rohelised, (Saksa Roheliste partei) teie eest otsustama, sest meie võime teiega teha, mida me ise tahame.

Me võime teid kiusata, me võime teilt juhiload ära võtta ja me võime teid trahvida.

Me võime vabadest kodanikest Roheliste partei alluvad teha.

Kallid autojuhid, võite juba praegu rõõmustada: rohelised saavad võimule”.

https://www.youtube.com/watch?v=8pfbZ8XQjPA

 

Tõenäoliselt valimiskampaania raames tegi 15. juunil oma Facebookis tuleviku-ja autoteemalise postituse Ekre fraktsiooni kuuluv Urmas Reinsalu:

Valitsus kiitis läinud nädalal hiirvaikselt heaks transpordi arengukava aastani 2035.

Seal nähakse ette:

  1.  TEEMAKSUD: autoomanik, kes sõidab maanteel, peab hakkama selle eest maksma teekasutustasuna. Kas tulevad teepiletid või aastane maks, seda ei täpsustata. Jalgratturid vabastatakse maksust (aitäh sellegi armu eest).
  2.  UMMIKUMAKSUD: kui inimesed sõidavad autoga linnakeskusesse, siis peavad nad ostma pileti, et tohivad siseneda.
  3. UUED KÜTUSEMAKSUD ehk aktsiiside reformimine kliimapoliitika põhiselt, mis tegelikult on bensiini ja diisli täiendav maksustamine.

Eesmärk on läbinähtav: survestada inimesi auto kasutamisest loobuma viisil, et selle omamine majanduslikult KÄIKS ÜLE JÕU.

Kui eluvõõras ja inimvaenulik see kava on, arvestades Eesti asustustihedust. Tulemuseks on maapiirkondades elu suretamine ja inimeste liikumisvõimaluste ahendamine.

Magusa jutuga täidetud arengukava sellised eesmärgid ahistavad  inimeste vabadust ja nöörivad neilt raha.

Niipalju siis maksurahust, mida valitsus lubas.

Valitsus näeb autosid  Eestis tulevikus mingi rikkurite privileegina, kuid tegelikult on auto paljudele hädavajalik liikumisvõimalus.

 

Kas lähme tagasi hobuste peale?

Tõenäoliselt mitte. Reinsalu viitas Transpordi ja Liikuvuse Arengukavale 2021-2035, mille on ette valmistanud nagu ikka nimetud ametnikud, kes oma eksisteerimisega süsteemi koos hoiavad. Tõenäoliselt luuakse maksusoodustused rendiautofirmadele, suurkorporatsioonidele ja loomulikult poliitikutele. Veel soodsamad tingimused või privileegid antakse elektriautodele, sest eesmärgiks on sisepõlemismootor välja juurida.

Olukord pole siiski nii hull, sest juba täna on välja arendatud mugavad elektrimootor kitid, mille saab lasta kunagise sisepõlemismootori vastu oma autol välja vahetada. Lisaks saab arengukavast välja lugeda, et plaanitakse kombineerida ühistranspordi ja kergeliiklusteede võrgustikku, mis on väga positiivne. Sest kui soov on autosid linnapildist vähendada, siis parima eelduse selleks annab isikliku autoga vähemalt samaväärne (nii mugavuselt kui ka kiiruselt) ühistransport.

 

Vandenõud ei peagi olema…

Sarnaselt koroonapettusele, on ka väidetavalt inimese põhjustatud globaalse soojenemise pettust väga lihtne tõestada. Selleks tuleb lihtsalt vaadata vanu fotosid, millelt saab näha, et veepiir nt Pirita või Pärnu rannas on täna samas kohas, kus ta oli mitukümmend aastat tagasi. See tähendab, et need hirmujutud sulavatest jäämägedest ja tõusvatest rannajoontest ei vasta tõele.

Jäämägi on teoorias tohutu jääkamakas, millest enamik ulbib vee all, meie näeme ainult selle jäämäe tippu nagu öeldakse. Kas sa oled pannud jääkuubiku veeklaasi? Mis sellega juhtub? See ulbib ja sulab peagi ära. Sest vesi, milles see jäätükk või jäämägi ulbib, on soojem kui jää ise. Kuidas see vaene jäämägi seal „ellu jääma peaks“?

Nad väidavad, et põhja- või lõunanaba piirkonnast lahti rebinud jäämägi ujub sadu kui mitte tuhandeid kilomeetreid mööda ookeane. Ja mis peamine, ookean on soolane, jäämägi mitte. Mida pritsitakse talvel tänavatele, et jää ära sulaks? Soola. Vaene jäämägi ei peaks kaua vastu.

Sarnaselt koroonapettusele, tulevad ka inimese põhjustatud kliimamuutuse vastu võitlemise käsud ametnikele ja poliitikutele kusagilt ülevalt poolt ning sellel pole mitte mingit seost teadusega. Riigi (süsteemi) palgal olevad teadlased ja muud asjapulgad eiravad teaduslikku meetodit ning väldivad kontrollkatsete tegemist, kui oleks pisikenegi variant, et katsetulemused räägiksid kokkulepitud dogmale vastupidist.

Muide, ajalehe Sakala arhiivist saab lugeda, et sadakond aastat tagasi mõõdeti Eestis sooja 40 kraadi varjus ja 50 kraadi päikese käes.

 

Uudis Võru Teatajas:

Loe lisaks ajalehest Sakala, 28.07.1932: https://dea.digar.ee/cgi-bin/dea?a=d&d=sakalaew19320728.2.37

PS! Sakala sedastab, et kuumalaine on kogu Ida-Euroopas ja samuti kirjutatakse seal, et „tänavune suvi oma põua ja kuumuse poolest on umbes sarnane 1914. aasta suvele“.

 

Kas kliima saab muutuda näiteks tsükliliselt ja/või päikese tõttu? Ma olen avatud sellele versioonile. Kas inimene saab põhjustada kliimamuutuse? Ma olen avatud ka sellele versioonile, kuid ma pole näinud selle kohta mitte ühtegi tõestust .

Kokkuvõttes tähendab see seda, et juhul kui süsteem vajab mugavama ja kiirema ühistranspordi loomiseks ettekäänet väljamõeldud vandenõust, siis andku minna. Probleem algab aga siis, kui nad jälle inimõiguste kallale kipuvad.

 

Kes saavad siis autot endale lubada tulevikus?

Mulle tundub, et see reaalsus kus me elame on suures osas ette kirjutatud ning meie roll siin on omada füüsilises kehas kogemust vaatlejana ning samal ajal areneda vaimselt. Kui see masterdada, siis sellised teated autode luksustamisest sind ei morjenda, sest kõrgelt arenenud vaimse olendina suudame manifesteerida piisavalt vahendeid, et omada luksusautot.

Mis puudutab aga masse, siis koroonapettus on näidanud, et nad lähevad kaasa ükskõik millega, seega kui neile öeldakse, et järgmiseks tuleb puhtama tuleviku nimel loobuda oma autost, siis nad teevad seda ja vastu ei plõksi.

 

Hando Tõnumaa

 

Allikad: lingid artikli sees

Foto: ekraanikuva + Canva

 



Kommentaarid

Kommentaare lugeda ja kommenteerida saavad vaid Minu Telegrami tellinud kasutajad. Tellimuse esitamiseks kliki siia või logi sisse siit.

Päevapilt