28. veebruar 2013 kell 9:35
Tallinna tehnikakõrgkooli professori Priit Willbachi arvates on Eesti teedehooldus n-ö graafikust kolm-neli aastat maas. Põhimaanteede katendite vanus on 13 aastat, tugimaanteedel 25 aastat, kohalikel teedel aga üle 30 aasta. Just 30 aastat peaks olema Eestis ühe tee eluiga, kirjutas Eesti Päevaleht.
Wilbachi sõnul on Eesti valik olnud süsteemne teedehoiu alarahastamine, kuna kütuseaktsiisi laekumine on 2006. aastaga võrreldes kasvanud 1,5 korda, teedehoius kasutatavad vahendid aga 1,3 korda.
Eile Tallinna tehnikakõrgkooli teedeehituse konverentsil osalenud Soome Aalto ülikooli professor Leena-Katariina Korkiala-Tanttu sõnul ei erine Tallinna tänavate probleemid palju Soomes esinevatest, erinevus on mastaapides.
„See ei ole statistiline fakt, aga Eestis paistab olevat kaks peamist probleemi – löökaugud ja kulumise maht. Löökaugud on probleemiks ka Soomes, aga kulumisega nii palju hädasid ei ole,” sõnas ta Eesti Päevalehele. „Tehnoloogia teede ehitamisel on suures plaanis kõikjal sama,” ütles Korkiala-Tanttu kuid lisas, et Soome nõuded näevad ette Eestis tavaks olevast kuni kaks korda paksemat asfaldikihti.
Allikad: Eesti Päevaleht, ERR
Toimetas Mariann Joonas
Kommentaarid
Kommentaare lugeda ja kommenteerida saavad vaid Minu Telegrami tellinud kasutajad. Tellimuse esitamiseks kliki siia või logi sisse siit.