Ettevõtjate vastuseis kannab vilja: kõik maksuseaduse muudatused ei lähe läbi

Artikli kuulamine on saadaval MINU TELEGRAM tellijatele

12. november 2013 kell 13:54



Avaldasime oktoobris intervjuu EVEA (Eesti Väikeettevõtete Assotsiatsiooni) presidendi Kersti Krachtiga, kes seletas lahti, kuidas maksuseaduse muudatused võivad tappa Eesti väikeettevõtluse. Eelmisel nädalal pidasid ettevõtjad riigikogulastega läbirääkimisi ning täna teatas koalitsioon, et osad muudatused otsustati menetlusest välja võtta.

 

Tuletame meelde 3 olulisemat punkti, mida maksuseaduses muuta taheti (loe nendega kaasnevatest ohtudest intervjuust Kersti Krachtiga):

1. 1000-euroste ostu- ja müügiarvete registreerimine käibemaksu deklaratsiooni lisades ehk siis kõik tehingud ja arved, mis ületavad 1000 euro piiri, lisatakse maksuameti andmebaasi.

2. Autodega seotud kuludelt sisendkäibemaksu mahaarvamise õigus vaid 50% ulatuses ning mitte rohkem kui 2000 eurot.

3. Käibemaksu tagastamise tähtaja pikendamine 60 päevale ilma maksumaksjale intressi maksmata.

 

Teisipäeval, 12. novembril otsustasid Reformierakonna ning Isamaa ja Res Publica Liidu (IRL) fraktsioonid võtta menetluses olevatest käibemaksuseaduse ja tulumaksuseaduse eelnõudest välja autode käibemaksu muudatuste osa.

Täpsemalt võeti välja ettevõtluses kasutatavate sõiduautode sisendkäibemaksu maha arvamise piiramise, era- ja töösõitude regulatsioonide, 64-eurose isikliku sõiduauto kasutamise hüvitise kaotamise ja sõiduautode erisoodustust puudutav osa.

Samuti teevad Reformierakonna ja IRL-i fraktsioonid ettepaneku tõsta elektroonilises käibedeklaratsioonis kontrollitavate arvete piiri.

Antud eelnõudele on laekunud suurel hulgal ettepanekuid, ütles Reformierakonna fraktsiooni aseesimees ja rahanduskomisjoni liige Remo Holsmer. “Otsustasime kogu ettevõtluses soetatavate sõidukite regulatsiooni meile esitatud eelnõudest välja võtta. Reformierakonna fraktsioon tegi selle otsuse ühiselt koos IRL-iga ja peale pikka kaalumist ning mitmeid kohtumisi rahandusministeeriumi ning ettevõtlusorganisatsioonidega. Muudatuse sisu – autode kasutamise reeglid – vajavad tõesti uuendamist ja rahandusministeerium saab seda nüüd mõistlikus tempos ettevõtjatega arutada. Kui leitakse hea lahendus, saame seda järgmisel aastal sisuliselt arutada, oleme selleks valmis,” ütles Holsmer.

Kogu autode maksustamise temaatika vajab terviklikku lähenemist, ütles rahanduskomisjoni esimees Sven Sester. “Nende eelnõude menetlemisel oli tunnetatav liigne rutakus ning vähene dialoog huvigruppidega. Rahanduskomisjoni parlamentaarsel kuulamisel tuli selgelt välja täiendava analüüsi vajadus. Rahandusministeerium ning maksu- ja tolliamet vajavad rohkem aega teemaga tegelemiseks,” lisas Sester.

Koalitsioonifraktsioonid teevad käibemaksuseaduse eelnõusse ettepaneku tõsta elektroonilises käibemaksudeklaratsiooni lisas maksu- ja tolliametile esitatavate arvete esitamise piirmäära. Nii Holsmer kui Sester rõhutasid, et maksupettustega võitlemine on riigi jaoks oluline prioriteet ning elektrooniline käibemaksudeklaratsiooni lisa võib olla samm õiges suunas.

“Piirmäära tõstmine vähendab väike ja keskmise suurusega ettevõtete kohanemisraskusi uuele süsteemile üle minemisel. Peame silmas käibemaksudeklaratsiooni lisas kajastatavate üle 1000-euroste arvete kogusumma piiri olulist tõstmist, et vähendada ettevõtjate koormust uuele süsteemile üleminekul. Enne uue regulatsiooni rakendumist tuleb maksu- ja tolliametil valmis saada ka vastav IT-lahendus,” sõnasid Holsmer ja Sester.

Riigikogule esitatud sõidukite soetamise maksumuudatuste mõju riigieelarvele on 24 miljonit eurot. Riigieelarvesse laekumata jääv osa kaetakse täiendava vara müügi ja riigile kuuluvate äriühingute dividendide suurendamise kaudu.

 

Allikad: BNS, Telegram

Pilt: internet

 

Toimetas Mariann Joonas

 



Kommentaarid

Kommentaare lugeda ja kommenteerida saavad vaid Minu Telegrami tellinud kasutajad. Tellimuse esitamiseks kliki siia või logi sisse siit.

Päevapilt