4. november 2023 kell 10:34
Kuigi Euroopa Kontrollikoda ütles juba 2020. aastal, et Rail Baltic läheb plaanitust kallimaks ja küsitav on ka tasuvus, on kolmes Balti riigis ehitustegevust jätkatud. Eestis on valminud mitmed plaanitavat raudteed ületavad viaduktid ja ökoduktid, ent kas kunagi ilmub nende alla ka raudtee? Kui 20 ja isegi veel 10 aastat tagasi räägiti, et Rail Balticuga saab kunagi Berliini, siis tänaseks öeldakse moka otsast, et võib-olla saab kunagi sõita Poola.
Käesoleval nädalal on aga selgunud, et juba järgmisel aastal avatakse Tartu-Riia rongiliin, Riia-Vilniuse rongiliin ja Vilniusest saab juba praegu rongiga Varssavisse, seega kas meeletute summade kulutamine Rail Balticule on ikka otstarbekas?
Vaid mõned kuud tagasi ütles Rail Baltic Estonia juht Anvar Salomets, et Tallinna-Pärnu liini aastaks 2030 valmis saamise tõenäosus on 70–80 protsenti. Eelmine, ligi 100 aastat tagasi avatud Tallinn-Pärnu rongiliin suleti 2018. aastal, kuna selle ülalpidamine oli liiga kulukas. Kas tõesti nüüd hakkab see liin kuidagi teistmoodi ära tasuma?
Lisaks – kas saame olla kindlad, et trassid Lätis ja Leedus valmivad? Või lõhume Eestimaa loodust ja võõrandame kodanike maad ja kodud selleks, et monstrumi tükid kasutuna seisma jääksid?
Allikad: lingid artikli sees
Toimetas Mariann Joonas
Kommentaarid
Kommentaare lugeda ja kommenteerida saavad vaid Minu Telegrami tellinud kasutajad. Tellimuse esitamiseks kliki siia või logi sisse siit.