22. jaanuar 2014 kell 15:56
Otsuse tegemine Rail Balticu lõpliku eelistatud trassi kohta on lähima kuu või vähemalt selle aasta esimese poolaasta küsimus, ütles majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts.
Parts rääkis riigikogu infotunnis, et töö käib hetkel selle kallal, millised trassivariandid on kõiki aspekte arvestades kõige paremas tasakaalus nii majandusliku tasuvuse kui ka keskkonnamõjudega.
Täpsema Rail Balticu keskkonnamõjusid analüüsiva uuringu saab Partsi sõnul teha alles siis, kui on jõutud põhimõttelisele valikule ühe eelistatud trassi osas. “Ühe eelistatud trassi osas tehtava detailse keskkonnamõju uuringu puhul võib alati tulla välja asjaolusid, kus tuleb tagasi tulla ka varasemate otsuste juurde,” sõnas ta.
Partsi hinnangul on trassi paikasaamise protsess väga hästi käivitatud ja piirkonnad on kaasatud. “Väga meeldiv on tegelikult, et paljudes piirkondades oleme üsna kokkulepete lähedal, kui vaadata nii Pärnut kui ka Raplat. Võib-olla keerulisemaks ongi jäänud Harju maakond,” rääkis ta.
Rail Balticu äriplaani kohta ütles Parts, et võib-olla oleks mõistlik uuesti võtta nii kaubavedude kui ka reisijatevedude prognoosid ja teha kohtumine ekspertidega, et anda vastuseid konkreetsete üksikute numbrite kohta.
Paljude teadlaste arvates on Rail Balticu projekti keskkonnamõjude hindamise osa nõrgapoolne, Eesti Rooma klubi andis projektile lausa hävitava hinnangu.
Rail Balticuga seotud probleemide ja neile lahenduste pakkumise ning muu RB-ga seonduvaga, mida valitsus hea meelega puudutada ei taha, tegeleb kodanikeühendus Avalikult Rail Balticust.
Allikad: BNS, Avalikult Rail Balticust
Foto: railway-technology.com
Toimetas Mariann Joonas
Kommentaarid
Kommentaare lugeda ja kommenteerida saavad vaid Minu Telegrami tellinud kasutajad. Tellimuse esitamiseks kliki siia või logi sisse siit.