4. juuni 2018 kell 14:05
Ravimi müügiloa hoidjad ehk ravimifirmad kulutasid eelmisel aastal reklaamüritustele ning arstidele, apteekritele, teadusasutustele ja erialaorganisatsioonidele antud toetustele 3,4 miljonit eurot. Suurimaks toetuste andjaks oli Abbvie, vahendab ERR.
Abbvie Ltd kulutas Eestis reklaamüritustele ja arstidele suunatud üritustele mullu 240 000 eurot, järgnesid Roche Eesti 186 000 euroga, Astrazeneca 181 000 euroga, Boehringer Ingelheim 179 000 euroga, Menerini International 158 000 euroga ja Amgen 147 000 euroga. Enam kui 100 000 eurot kulutanud ravimifirmasid oli mullu 12, selgub ravimiameti andmetest.
Arstidele ja apteekritele arstiteaduslikel või farmaatsiaalastel üritustel osalemiseks antud toetused vähenesid eelmisel aastal 8 protsendi võrra 1,5 miljonile eurole. Toetused jagunesid 800 apteekri ja arsti vahel. Toetusi antid 1218 korral ja keskmine toetuse suurus oli 1200 eurot.
Arstidest sai kõige rohkem toetust hematoloog Edward Laane 16 400 euroga, kellele järgnesid hematoloog Hele Evareus 15 600 euroga ja kardioloog Margus Viigimaa 13 600 euroga. Suurima üksiktoetuse sai reumatoloog Kati Otsa Abbvie Ltd-lt 6600 eurot ja sama suuruse toetuse sai ka reumatoloog Piia Tuvik ettevõttelt Roche Eesti OÜ.
Ravimifirmade poolt korraldatud käsimüügiravimite reklaamürituste hulk vähenes mullu 26 võrra 19 üritusele, millele ettevõtted kulutasid 18 000 eurot.
Eestis korraldatud retseptiravimite reklaamürituste arv oli 720 ning ravimifirmad kulutasid sellele 763 000 eurot. Väljaspool Eestit korraldatud ürituste arv oli 162 ning sellele kulus 194 000 eurot.
Lisaks andsid ravimifirmad toetusi erinevatele üritustele. Kokku toetati 554 üritust 735 000 euroga.
Allikad: ERR, BNS
Foto: VideoBlocks
Toimetas Sander Soomaa
Kommentaarid
Kommentaare lugeda ja kommenteerida saavad vaid Minu Telegrami tellinud kasutajad. Tellimuse esitamiseks kliki siia või logi sisse siit.