Delfi: Juustu sisse hakatakse panema mikrokiipe

Artikli kuulamine on saadaval MINU TELEGRAM tellijatele

22. august 2023 kell 15:45



 

Alberto Pecorari, kes esindab tootjaid Parma juustu autentsuse kaitsmisel kommenteerib mikrokiipide panemist: „Me jätkame võitlust uute meetoditega,“ lisades, et nad ei anna alla.

Selgub, et ka teised Euroopa toidutootjad teevad üha suuremaid jõupingutusi, et kaitsta oma pühitsetud kaubamärke võltsingute eest. Toidu autentsuse tagamine on Euroopa Liidus suur äri ja lisaks Itaalia Parmigianole on kaitstud ka rohkem kui 3500 ELi toodet, sealhulgas Kreeka fetajuust, Prantsuse šampanja ja Itaalia Parma toorsink.

ELi 2020. aastal avaldatud uuringu kohaselt on selle juustuturu väärtus peaaegu 80 miljardit eurot aastas. Toiduainetööstuse analüütikute sõnul on turg viimastel aastatel märkimisväärselt kasvanud, osaliselt tänu uute toodete lisandumisele.

 

Nähtamatu tint, hologrammid, “DNA-sõrmejäljed” ja QR-koodid

Kogu ELis kasutatakse uusi meetodeid toodete päritolu tagamiseks. Mõned veinitootjad panevad oma pudelitele seerianumbreid, nähtamatut tinti ja hologramme. Piimabakterite nn DNA-sõrmejälgede võtmist, mis võeti kasutusele Šveitsis, katsetatakse nüüd juustu identifitseerimise meetodina.

Samuti on levimas QR-koodid, sealhulgas Prosciutto di San Daniele (Prosciutto di Parma sarnane toorsink) üksikutel portsjonitel. Nutitelefoni abil saab näidata teavet, näiteks kui kaua prosciutto on laagerdunud ja millal see lõigati.

 

Toimetas Sander Soomaa



Kommentaarid

Kommentaare lugeda ja kommenteerida saavad vaid Minu Telegrami tellinud kasutajad. Tellimuse esitamiseks kliki siia või logi sisse siit.

Päevapilt