24. november 2015 kell 19:02
31. oktoobril Siinai poolsaare kohal toimunud lennuõnnetus, mille käigus väidetava pommiplahvatuse tõttu kukkus alla Vene reisilennuk Airbus A-321, on Venemaa lennundusajaloo jooksul suurima ohvrite arvuga õnnetus. Selles hukkus 217 reisijat ja 7 meekonnaliiget. Õnnetusega seoses on aga vastamata jäänud küsimusi rohkem kui mõistlikke selgitusi. Ning seda nendivad nii peavoolumeedia esindaja The New York Times kui ka kommenteerijad Youtube’is, jättes võimaluse, et tegu võis olla järjekordse libaoperatsiooniga.
Ametliku versiooni kohaselt põhjustas lennukiõnnetuse pagasisse peidetud pomm. Mustade kastide salvestiste põhjal leiti väidetavalt kinnitust sellele, et tegemist ei olnud pilootide vea ega tehnilise rikkega. Kõigest loetud tunnid peale õnnetust võttis selle eest vastutuse ISIS/ISIL, pakkumata sealjuures aga tõsiselt võetavat tõendusmaterjali. Õnnetuskohal tehtud fotomaterjali analüüsijad on välja pakkunud, et tegemist oli hoopis lavastusega ning et see on järjekordne libaoperatsioon, mis oli vajalik selleks, et õigustada sõjategevuse jätkumist Süürias.
Metrojeti lend 9268 alustas lendu kell 5.51 hommikul Egiptuse kuurordist Sharm el Sheikhist ning suundus Peterburi. Kõigest 22 minutit pärast õhkutõusu kadus lennuk radariekraanilt. Lennukirusud leiti ligi 20-ruutkilomeetriselt alalt mitmes kohas keset kõrbe Hasana regioonist Siinai poolsaare põhjaosas, mis on kinnine militaartsoon. Rusude laialilendamise põhjenduseks on toodud see, et lennuk lagunes tükkides veel õhus olles.
Vastuoluline info ja fotod
Algsed õnnetusjärgsed raportid olid vastukäivad. Vene meedia teatas, et piloot oli teada andnud tehnilistest probleemidest ja palunud luba hädamaandumiseks lähimal lennuväljal, kuid Egiptuse ametivõimud lükkasid selle väite ümber. Erinevad olid ka teated lennuki kõrgusest enne seda, kui see radariekraanidelt kadus. Lisaks muudele segastele ja vastukäivatele andmetele tekitavad lennukirusudest avaldatud fotod omajagu küsimusi.
Vaadeldes erinevaid fotosid üle maailma toimunud lennuõnnetustest, võib alati selgelt näha jälgi, mis tekkisid lennuki kokkupõrkel maapinnaga. Lohisemisjäljed, kukkumisest põhjustatud kraater – nii suur asi nagu lennuk jätab alati endast jälje. Otsides fotosid erinevatest lennuõnnetustest, võib leida ka tõeliselt võikaid vaateid inimohvritest. Kui lennukiõnnetuse on põhjustanud plahvatus, siis on näha põlemise-sulamise jälgi.
Vaadeldes fotosid Siinai kõrbest leitud rusudest, näib aga, nagu oleks tegemist mehaaniliselt kahjustatud rusudega. Paljudel fotodel on rusud täiesti puutumata põlemise, sulamise või suitsu kahjustustest. Väidetavalt läks lennuk pooleks – väiksem sabaosa põles ning suurem osa kukkus kaljude otsa. Samas on mitmetel fotodel näha lennufirma logo kandev lennuki sabaosa, millel puuduvad igasugused põlemisjäljed. Ning piltidel, millel on kujutatud lennuki tiivad, ei ole mitte kuskil kaljusid, samas on tiivad selgelt põlenud ning maa nende ümber sile – mitte mingeid jälgi selle lennukiosa kukkumisest või lohisemisest.
Ka teistel fotodel on raske märgata lohisemisjälgi või tugevast kokkupõrkest maaga põhjustatud jälgi. Maapinnal on selgelt nähtavad autode jäljed, kuid puuduvad jäljed rusude taga või all, mis viitaks suurel kiirusel alla kukkunud raskele lennukikerele.
Täiesti puuduvad rusudest igasugused inimohvrid. Ainukesed fotod, mis viitavad sellele, nagu oleks õnnetuses olnud inimohvreid, on paar suletud musta laibakotti, võimalik lennuki personalitöötaja jakk maas ning pildid leinavatest omastest ning lillesülemitest. Egiptuse ametnik on väidetavalt kommenteerinud, et tegemist oli traagilise stseeniga – palju surnuid oli lennuki ümber maas ning paljud olid surnud lennuistmetel turvavöödega kinnitatuna. Mitte mingeid fotosid tegelike inimohvritega aga avaldatud ei ole. On loomulikult võimalik, et eetilistest kaalutlustest lähtuvalt ei ole inimohvritega pilte lihtsalt meediasse lubatud. Seni on vaid põgusalt kajastatud ühe ohvri Nina Luštšenko matuseid.
Kui pomm oli pagasi hulgas, nagu väidetakse viimaste ametlike versioonide kohaselt, siis võib arvata, et nii võimas plahvatus, mille tagajärjel purunes lennuk vanametalliks, jäid kohvritest alles vaid söestunud ribad, kui niigi palju. Fotodel nähtav ohvrite pagas on veidi tolmune, kuid valdavalt üsna terve. Vaid kohvrite lukud on pommiplahvatuse käigus avanenud. Võrreldes RT droonivideot täielikult põlenud lennukirusudest ning fotosid maas lebavast pagasist, tekib tahes-tahtmata küsimus, kuidas on pagas nii vähe kahjustada saanud?
Fotomaterjal pärineb ühest allikast
Õnnetusest saadaval olev fotomaterjal pärineb peamiselt ühest allikast, erinevad meediaväljaanded kasutavad samu fotosid ning mõned meediaportaalid, omamata ligipääsu nendele fotodele, mida kasutab näiteks CNN, on lisanud uudise juurde erinevaid pilte, millel pole asjakohase juhtumiga mitte mingit seost. Näiteks Daily Pakistan on uudise juurde lisanud foto, mida kasutati ka San Francisco lennuõnnetuse juures 6. juulil 2013 ning teise foto Venemaal alla kukkunud transpordilennukist.
Kas tegemist oli lavastusega või on kõigile neile küsimustele olemas loogiline seletus, see jääb lahtiseks. Kõik, kes julgevad küsimusi esitada, tembeldatakse kohe vandenõuteoreetikuteks ning sisulised loogilised seletused selle lennuõnnetuse kohta on puudu. Kuna lennuk kukkus alla keset inimtühja kõrbe, siis ei ole juhtumil ka mitte ühtegi pealtnägijat. Potentsiaalse lavastuse jaoks on inimtühi suletud militaartsoon kahtlemata suurepärane koht. Kuid mis sai sel juhul lennukis olnud inimestest? 224 inimese leinavaid omaksed on murest murtud ja soovivad vastuseid. Olenemata sellest, kas nende valu on põhjustatud tõelisest lennuõnnetusest või libaoperatsioonist, on see raske koorem kanda.
Allikad: Youtube, Independent, Wikipedia, lingid artiklis
Toimetas Sander Soomaa
NB! Telegram tegutseb tänu lugejate abile. Kui sinu arvates on Telegramis ilmuv info vajalik ja oluline, võid soovi ja võimaluse korral meid toetada. Telegrami lugeja vabatahtliku toetuse tegemiseks vajaliku info leiad siit.
Kommentaarid
Kommentaare lugeda ja kommenteerida saavad vaid Minu Telegrami tellinud kasutajad. Tellimuse esitamiseks kliki siia või logi sisse siit.