Reklaamipakkujad hakkavad brittide nägusid skaneerima

Artikli kuulamine on saadaval MINU TELEGRAM tellijatele

5. november 2013 kell 11:25



Briti suurim jaemüügikett Tesco paigaldab bensiinijaamadesse näoskaneerijad, et hakata klientidele suunama reklaami vastavalt vanusele ja soole. Maailma suuruselt kolmas supermarketite kett paigaldab oma 450 bensiinijaama ekraanid, millega hakatakse klientide nägusid skaneerima, kinnitas tehnoloogia välja töötanud digitaalreklaamifirma Amscreen.

 

Amscreeni tegevjuhi Simon Sugari sõnul võib uus tehnoloogia “muuta Briti jaemüügi nägu”, firmal on plaanis laiendada ekraaniprojekti “nii paljudesse supermarketitesse kui võimalik”.

Ekraanid skaneerivad kassale läheneva kliendi näo, tuvastades tema soo ja ligikaudse vanuse. Seejärel pannakse välja just sellele demograafilisele rühmale suunatud reklaamid.

Privaatsuse kaitsjad on Tesco otsust “OptimEyes” tehnoloogia kasutusele võtta juba teravalt kritiseerinud ning kutsub jaemüügifirmat ostjaid skaneerimisest teavitama.

Amscreeni sõnul ei riku nende tehnoloogia privaatsus- ja andmekaitsenõudeid. “Ekraanid ei kasuta silmaskännereid ega näotuvastust, samuti ei tuvastata kliente,” ütles firma esindaja. “Need lihtsalt hindavad, kas klient on mees või naine ning millisesse kolmest vanusegrupist ta kuulub.”

 

OptimEyesi tutvustav klipp:

 

 

Allikad: BNS, Amscreen

Foto: ekraanikuva

 

Toimetas Maarja Aljas

 



Kommentaarid

Kommentaare lugeda ja kommenteerida saavad vaid Minu Telegrami tellinud kasutajad. Tellimuse esitamiseks kliki siia või logi sisse siit.

Päevapilt