Robert F. Kennedy Jr. tegeleb koroonapettuse paljastamise asemel toiduvärvidega

Artikli kuulamine on saadaval MINU TELEGRAM tellijatele

26. aprill 2025 kell 7:52



Fotokollaaž: RFK Jr Facebook + chonesstock + Canva.com

Ameerika Ühendriikide tervishoiu- ja teenindusministeerium (HHS) ning toidu- ja ravimiamet (FDA) teatasid 2025. aasta aprillis plaanist järk-järgult eemaldada kõik naftapõhised sünteetilised toiduvärvid USA toidutarneahelast hiljemalt 2026. aasta lõpuks.

Selle sammu eesmärk on parandada rahvatervist, eriti laste heaolu, kuna mõned uuringud on seostanud sünteetilisi toiduvärve käitumishäirete, rasvumise ja diabeediga. Värvaine Red Dye No. 3 võib tekitada koguni vähki – ja kuigi see on kantserogeensuse tõttu juba keelatud kosmeetikatoodetes, on see endiselt lubatud toiduainetes.

Ometi ei ole Kennedy tegelenud põletavate teemadega nagu vaktsiinikahjustused ja koroonapettuse paljastamine – asjad, mille tõttu tema aastatepikkused jälgijad ministriametisse valimise tõttu rõõmustasid ja muutuseid ootasid.

 

Terviseminister Robert F. Kennedy Jr. ja FDA volinik Marty Makary rõhutasid, et kuigi mõned toiduvärvid, nagu Citrus Red No. 2 ja Orange B, keelatakse kohe, tehakse koostööd toidutööstusega, et kõrvaldada kuus järgmist sünteetilist värvi järk-järgult hiljemalt 2026. aasta lõpuks.

FDA plaanib kiirendada ka uute looduslike värvainete, nagu peedi- ja porgandimahla, heakskiitmisprotsessi, et tagada ohutud ja elavad alternatiivid. ​

Kennedy Jr. on kutsunud suuremaid toidutootjaid, sealhulgas Kraft Heinz, General Mills ja PepsiCo, üles eemaldama oma toodetest kunstlikud värvained enne tema ametiaja lõppu. Kennedy rõhutas, et kui tööstus ei võta vabatahtlikke meetmeid, võib valitsus sekkuda.

Ehkki toiduainetööstus on üldiselt valmis koostööks, on mõned eksperdid väljendanud muret võimalike kulude suurenemise üle, mis võivad mõjutada tarbijahindu. ​

Toidutootjad, nagu PepsiCo, on teatanud plaanidest kiirendada kunstlike värvainete eemaldamist oma toodetest, vastates tarbijate nõudmistele looduslikumate koostisosade järele. Ettevõtte tegevjuht Ramon Laguarta märkis, et 60% PepsiCo USA toiduärist on juba kunstlikest värvainetest

Palun oota...

Tegemist on tasulise artikliga, edasi lugemiseks palun logi sisse või hakka liikmeks.



Kommentaarid

Kommentaare lugeda ja kommenteerida saavad vaid Minu Telegrami tellinud kasutajad. Tellimuse esitamiseks kliki siia või logi sisse siit.