5. jaanuar 2015 kell 14:07
Soomes jõustus alates 1. jaanuarist 2015 uus seadus, mille kohaselt on keelustatud kangemate kui 1,2% alkoholi sisaldavate jookide reklaam avalikes paikades nagu näiteks bussipeatused, sõidukid ja reklaamtahvlid. Kangete jookide avalik reklaam on keelatud juba aastal 1994 vastu võetud seadusega.
Samas on lahja alkoholi reklaam endiselt lubatud avalikel üritustel – spordivõistlustel, kontsertidel jne. Lisaks ei ole keelatud alkoholireklaamid välismaistel kaubaautodel ja alkoholi müügipunktides, poe välireklaamipindadel on reklaam lubatud vaid ilma pildita, toote nime ja hinna näol.
Suurema piirangu sai ka raadio- ja telereklaam, senise kella 21 asemel tohib alkoholi reklaamima hakata alles kell 22-st alates. Sotsiaalmeedia kanalites ei tohi alkoholitootjad aga enam korraldada mänge, loosimisi ja võistlusi, samuti on neil keelatud reklaamides kasutada tarbijate toodetud alkoholiteemalisi postitusi või pilte.
Möödunud aasta märtsis ütles põhjanaabrite ühe suurema lahja alkoholi tootja Sinebrychoffi esindaja Marja-Liisa Weckström väljaandele Helsingin Uutiset, et neil on üle Soome ligi 200 kaubaautot, millest üle 100 on alkoholireklaami täis kleebitud. Weckströmi sõnul läheb uus seadus neile palju maksma, sest kõikide autode ülekleepimise ja -värvimise peale võib kuluda pool miljonit kuni miljon eurot.
Siiski on tootjad tänaseks leidnud alternatiivseid lahendusi reklaami jätkamiseks, nagu on näha ka juuresolevalt Facebookis levivalt pildilt.
Allikad: Valvira, Helsingin Uutiset, Finlex, Delfi
Loe ka: YLE
Fotod: timeslive.co.za, Facebook
Toimetas Mariann Joonas
NB! Kui sinu arvates on Telegramis ilmuv info vajalik ja oluline, võid soovi ja võimaluse korral meid toetada. Telegrami lugeja vabatahtliku toetuse tegemiseks vajaliku info leiad siit.
Kommentaarid
Kommentaare lugeda ja kommenteerida saavad vaid Minu Telegrami tellinud kasutajad. Tellimuse esitamiseks kliki siia või logi sisse siit.