23. august 2020 kell 21:21
Alates 2009. aastast hakkas Hiina kommunistlik partei katsetama kodaniku majanduslikul ja sotsiaalsel mainel ehk “ühiskondlikul krediidil” põhinevat riiklikku mainesüsteemi, mida saab kasutada teatud käitumise premeerimiseks või karistamiseks. Idee on selles, et riik saaks anda või ära võtta sotsiaalsel krediidil põhinevaid punkte, et kujundada inimeste head käitumist.
2019. aasta lõpuks olid Hiina kodanikud kaotanud punkte ebaausa ja petliku finantskäitumise, valju muusika mängimise, ühistranspordis söömise, rändkäikude pidamise, punase tulega sõitmise ja arsti vastuvõtule ilmumata jätmise eest. Samuti võeti punkte ära, kui inimesed puudusid tööintervjuult, ei kasutanud ära hotellibroneeringut (tühistamiseta) või sorteerisid jäätmeid valesti. Sotsiaalkrediidi tõstmiseks võib Hiina kodanik annetada verd, annetada raha heaks kiidetud heategevusorganisatsioonile, osaleda vabatahtlikuna avalike huvide nimel ning teha muid valitsuse heakskiidetud tegevusi. Hiina valitsus on keelanud miljonitel inimestel osta lennuki- ja kiirrongipileteid, kuna neil on madalad sotsiaalkrediidi skoorid, mis teevad nad “ebausaldusväärseteks”.
Ehkki enamik inimesi on selle kontseptsiooniga tuttavad populaarse teleseriaali Black Mirror tõttu, on see praktika pigem reaalsus kui väljamõeldis. Kapersky küberturbeekspertide uue raporti kohaselt on 32 protsendil täiskasvanutest vanuses 25–34 olnud sotsiaalmeedia aktiivsuse tõttu probleeme hüpoteegi või laenu saamisega. Laenude keelamine on osa “sotsiaalsest punktisüsteemist”, mida valitsus ja ettevõtted kasutavad murettekitava kiirusega klientide või kodanike usaldusväärsuse määramiseks.
“Nende hinnete põhjal teevad süsteemid meie jaoks või meie kohta otsuseid alates reisisihtkohtadest ja nendega seotud kuludest kuni selleni, kas meil on juurdepääs teenusele,” seisab aruandes.
Aruandes märgitakse, et ülemaailmselt kasutab internetti üle 4,5 miljardi inimese, millest 3,8 miljardit omab ka sotsiaalmeedia kontosid. Need kontod pakuvad valitsustele ja ettevõtetele tuhandeid andmepunkte, et inimesi arvustada.
Uuring, mis küsitles üle 10 000 inimest, näitas, et 67% inimestest on nõus jagama oma veebiprofiile allahindluste saamiseks ja 52% on nõus, kui see tähendab järjekordade vahelejätmist lennujaamades või muid reisimisvõimalusi. Lõpuks ütles 51% inimestest, et nad on nõus, kui valitsus jälgib nende sotsiaalmeedia käitumist, kui see tähendab üldsuse turvalisuse hoidmist. Pärast 11. septembrit peetud indoktrinatsioon n
Telegram.ee hõbeliige | Telegram.ee kuldliige | |||
---|---|---|---|---|
Ava galerii | 10.88€ (130.56€ 1 aasta) | 33€ (5.50€ 1 kuu) Kampaania | 88€ (7.33€ 1 kuu) | 188€ (68€ aasta / 5.66€ kuu +*) Võimalik tasuda kolmes osas |
Telegrami 1g kuldplaat * väärtus 120€, limiteeritud kogus! | ||||
Kõik artiklid | ||||
Kõikide artiklite kuulamisvõimalus | ||||
Kõik videod | ||||
Kõik koolitused | ||||
Kõik podcastid | ||||
Telegram Mastermindid veebis | ||||
Kohtumised Telegram.ee toimetusega näost näkku | ||||
-10% allahindlus Telegram.ee veebipoes (ka kuldplaadilt) | ||||
Kommentaarid
Kommentaare lugeda ja kommenteerida saavad vaid Minu Telegrami tellinud kasutajad. Tellimuse esitamiseks kliki siia või logi sisse siit.