Turvalisus ennekõike: Norra laevafirma enam elektriautosid ei vea

Artikli kuulamine on saadaval MINU TELEGRAM tellijatele

25. jaanuar 2023 kell 14:30



Foto: Canva / foto on illustratiivne

Ja seda elektriautode riigis Norras! Manager Magazini artikli kohaselt ei võta laevafirma enam pardale elektriautosid ja hübriide. Selle põhjuseks on kaubalaeval Felicity Ace aset leidnud tulekahju. “Elektri-, hübriid- ja vesinikuautod on pardal keelatud – selline plahvatusohtlik väide on peidetud Norra laevaliini Havila Kystruteni KKK-sse,“ vahendab Focus.

 

Laevafirma pakub nelja Havila Voyages laevaga erinevaid marsruute. Kui broneerida üks pardal olevatest kohtadest, võib oma auto kaasa võtta marsruudil Bergenist Kirkenesi – seda välja arvatud juhul, kui autol on hübriid- või elektriajam. Keeld kehtib ka vesinikusõidukitele.

 

Akupõlenguid on äärmiselt raske kustutada

Mitme meedia teatel on keelu põhjuseks akupõlengute oht – liitium-ioonakude tuld on raske kustutada, kulub tohutult vett ja tekivad väga mürgised aurud. Eriti reisilaeval on suur risk, mida laevafirma ilmselt võtta ei taha.

 

Elektriautosid vedav kaubalaev läks põlema ja uppus

“Riskianalüüsi käigus jõudsid spetsialistid järeldusele, et sellise auto võimalik põleng nõuaks eriti keerulist päästeoperatsiooni, mida ei ole võimalik teostada pardal oleva vahendite ja meeskonnaga. Tavaliste fossiilkütusel töötavate erasõidukite puhul on see teistmoodi.

Elektriautode kasutajate hulgas palju pahameelt tekitava ettevaatusabinõu tegelikuks põhjuseks on ilmselt suur põleng kaubalaeval Felicity Ace, mis läks 2022. aasta veebruaris merel põlema, hävis ja uppus.

Pardal oli ka palju Volkswageni tehase autosid, sealhulgas elektriautosid. Tulekahju põhjustajaks arvati süttinud elektriauto aku. Lisaks kütsid arvukate elektrisõidukite akud tuld nii tugevalt, et kõik katsed tulekahju kustutada olid tulutud. Nüüd asub Felicity Ace koos tuhandete söestunud autodega 3000 meetri sügavusel Atlandi ookeani põhjas.

 

Elektriautode imedemaa Norra

Kuigi laevafirma otsus on ohutuskaalutlusi arvesse võttes arusaadav, tuleb see eelkõige Norra jaoks üllatusena: riik on Euroopa “elektriautode imedemaa”, kus enam kui iga teine uus auto on elektrisõiduk ning alates 2025. aastast uusi bensiini- ja diiselautosid enam müüa ei lubata. Huvitav on näha, kas teised laevafirmad järgivad elektriautode vedamisest keelduja eeskuju – need ju peletaksid paljud potentsiaalsed kliendid eemale?

 

TT-Line pakub hoopis laadimisjaamu

Laevafirma TT-Line läheneb elektriautode transpordile teistmoodi ja pakub pardal isegi laadimisjaamu.

„See, millises laadimisjaamas teie elektriautot ülesõidu ajal laaditakse, sõltub vastava väljumise kasutatavusest ja saadavusest. Jaotamise eest vastutab laadimisametnik. Kahe laadimisjaama pistikud ühilduvad kõigi elektriautode ühendustega,“ ütleb ettevõte oma kodulehel. Iroonilisel kombel ei kasutata seal “rohelist” elektrit: vaatamata paljudele tõhususmeetmetele sõidavad TT Line’i parvlaevad endiselt fossiilkütustel, nimelt maagaasil või veeldatud maagaasil.

 

Allikas: focus.de

 

Tõlkis Hando Tõnumaa

 



Kommentaarid

Kommentaare lugeda ja kommenteerida saavad vaid Minu Telegrami tellinud kasutajad. Tellimuse esitamiseks kliki siia või logi sisse siit.

Päevapilt