28. august 2013 kell 12:20
Uuringud on näidanud, et tüdrukud väidavad poistega võrreldes sagedamini, et matemaatikatunnid põhjustavad neis hirmu või ärevust. Samas pole nad aga matemaatikatunni või -eksami ajal tegelikult sugugi rohkem ärevil kui poisid ning ka tulemused pole neil sugugi teisest sugupoolest halvemad, selgub peagi ajakirjas Psychological Science ilmuvast uuringust.
Kõnealuse uuringu läbi viinud teadlased korraldasid kaks katset, kus koguti andmeid kokku 700 õpilaselt viiendast üheteistkümnenda klassini. Ärevuse hindamiseks kasutati küsimustikke, mida paluti täita enne tundi, ja ka reaalajas hinnangute andmist..
Kahe katse tulemused peegeldasid selgelt enne uuringu alustamist teada olnud soostereotüüpe, näidates, et tüdrukud väitsid end olevat matemaatikatundide tõttu suuremas ärevuses kui poisid. Seda kõike vaatamata tõsiasjale, et nende matemaatikatestides saadud tulemused olid võrdselt head. Samas näitasid aga tundides reaalajas kogutud andmed, et tegelikult polnud tüdrukud sugugi rohkem mures kui poisid.
Uuringu läbi viinud teadlased väidavad kogutud andmete põhjal, et matemaatilisi võimeid puudutavad stereotüübid on vastutavad ka selle eest, miks nii vähesed naised valivad karjääri matemaatikaga lähedalt seotud elualadel.
Allikad: ERR, Association for Psychological Science
Foto: pakmed.net
Toimetas Maarja Aljas
Kommentaarid
Kommentaare lugeda ja kommenteerida saavad vaid Minu Telegrami tellinud kasutajad. Tellimuse esitamiseks kliki siia või logi sisse siit.