7. aprill 2014 kell 18:03
Autotööstuses on alanud võidujooks kõige efektiivsemate ja keskkonnasõbralikemate autode väljatöötamiseks. Üha rohkem kasutatakse biokütuseid ning elektrit, kuid üks autotootja on otsustanud püüelda kaugemale ning tuua turule auto, mis töötab suruõhuga.
Prantsuse autotootja Peugeot plaanib juba paari aasta jooksul tuua turule hübriidauto, mis töötab suruõhuga. Auto on ennekõike mõeldud linnasiseseks kasutamiseks, sest suruõhu jõul töötab auto vaid allpool kiirust 70 km/h. Kui on tarvis võtta ette pikem sõit või suurem kiirus, kasutab hübriidi “Hybrid Air” mootorisüsteem juba suruõhu ja bensiini segu, kuid bensiini osakaal selles segus on siiski üsna väike. Hübriidauto rakendab ka pidurdamisel tekkivat energiat.
Peugeot’ sõnul on suruõhu kasutamisel mitmeid eeliseid, sealhulgas saasteainete vähendamine ning energia hoiustamiseks mõeldud seadmete pikem eluiga. Samuti ei ole hübriidautot vaja laadida.
Peugeot’ hübriidauto töömehhanism on võrdlemisi lihtne ning selle efektiivsust on juba erinevate prototüüpidega tõestatud. Autos asub paak, kuhu hüdraulilise pumba ja kolbiga surutakse lämmastikgaasi. Autoga kiirendades vabastatakse rõhu all olnud gaas, mis paneb pumba käituma kui mootori, mis liigutab rattaid ning paigutab hüdraulilise vedeliku sama pumba kaudu teise paaki. Tavalise sõitmise ajal vahetab süsteem kütuse ja õhu kasutamise vahel, rakendades kütust mäest üles või suuremal kiirusel sõitmiseks. Lämmastikupaagid lähevad uuesti rõhu alla kas pidurdamisel tekkiva energia või bensiini kasutamise kaudu. Peugeot’ hinnangul kulub nende hübriidautodel 2,9 liitrit kütust 100 km läbimiseks ning saasteainete kogus on 69 grammi CO2 kilomeetri kohta.
Peugeot’ sõnul võib õhu ja bensiini hübriidauto vähendada linnas sõitmisele kuluvat kütust lausa 80% võrra. Firma esindajate sõnul on kogu süsteem tehtud võimalikult kompaktseks ning see ei mõjuta auto välisilmet. Samuti väidetakse, et hübriidsüsteemi võidakse paigaldada kõigile pereautodele ilma, et tuleks vähendada pagasiruumi suurust. Peugeot’ ei ole veel avalikustanud nende hübriidautode plaanitavat hinda, kuid on öeldud, et need saavad olema umbes tuhat naela odavamad kui teised hübriidid.
Allikad: True Activist, Popular Science, The Daily Mail, Firstpost Tech2
Pilt: Graham Murdoch / popsci.com
Toimetas Marlen Laanep
Kommentaarid
Kommentaare lugeda ja kommenteerida saavad vaid Minu Telegrami tellinud kasutajad. Tellimuse esitamiseks kliki siia või logi sisse siit.